Klasické TT nástavce s opěrkami nebo aeronástavce
Asi si nelze nevšimnout, jaké typy nástavců používají profesionální cyklisté při časovkách a profesionální triatleti. Nástavce z 3D tiskárny vyrobené pro konkrétní ruce závodníků, zvednuté k obličeji nebo na vysokých opěrkách. Triatlonové speciály v některých případech prakticky postrádají řídítka a mají jen monolit nástavců s něčím co řídítka vzdáleně připomíná.
Trh samozřejmě reaguje a i pro „hobbíky“ už se dělají nástavce kde se opíráte více o předloktí než o lokty a i novější časovkové speciály mají nástavce často přímo integrované do řídítek s představcem.
Ne každý ale jede padesátkou, ne každý má v pořádku záda a ne každý potřebuje ušetřit každou sekundu na úkor pohodlí a bezpečnější jízdy. A z tojo plyne, že ne pro každého jsou tyto výstřelky aerodynamiky vhodné. A tak jako jsou pro profíky přínosem, pro vás mohou být noční můrou. Takže je opravdu dobré zvážit, zda vypadat jako profík a trpět jako hobbík, nebo zda zvolit klasické nástavce s loketními opěrkami, ty si o pár centimetrů zvednout nahoru kvůli bolesti zad a upřednostnit pohodlí a snadnou ovladatelnost, tím že si je dáte šířeti od sebe, před maximální aerodynamikou.
Pro ty „mezi“ je také řešení. Klasické rovné nebo na konci zahnuté nástavce vyměníte za ty ergonomické 52 ASC nebo 43 ASC karbon) a místo klasických opěrek si namontujete závodní aero opěrky (race armset kit, ergo armset kit). Tuto výměnu opěrek bych doporučil asi všem, i hobbíkům, protože ty aero nejen že lépe drží lokty, ale také už jsou z materiálů který nesaje pot a nevadí mu vlhkost a sůl.
Pro ty kteří do obmněny nechtějí příliš investovat, tak těm bych doporučil jen podložky pro zvýšení hrazdy nad úroveň řídítek, výměnu opěrek za aero a výměnu samotných tyčí na ty novější, více zvednuté nahoru a v místě držení ergonomicky tvarovaní, takže jsou aerodynamičtější a i lépe sednou do ruky. A opěrky bych podložkami naklonil mírně nahoru.
Naopak kdo chce pořádný upgrade a má řídítka profile design, nebo možnost je vyměnit za 20C+, tak si může pořídit nástavce PRO s integrovanými opěrkami. Je to ale ranec peněz, ale pořád menší než celé nové kolo.